vrijdag 3 augustus 2012

Pretty Little Liars

Sinds een paar maanden ben ik helemaal verslaafd aan Pretty Little Liars, de boeken én de serie. Kenden jullie dit al? Nee? Lees snel verder!



De boeken

De boeken worden geschreven door Sara Shepard, een Amerikaanse auteur die ook The Lying Game schreef. Van de Pretty Little Liars boeken zijn 14 delen. Helaas zijn er nog maar 6 delen verkrijgbaar in België en Nederland. Maar, geen nood, deel 7 komt in augustus uit.

Pretty Little Liars gaat over 5 beste vriendinnen uit Rosewood. Op een dag houden ze een sleepover, waarbij een van de meisjes, Alison, verdwijnt en nooit meer wordt teruggezien. Haar 4 vriendinnen groeien uit elkaar. Als de meisjes terug met elkaar beginnen om te gaan, krijgen ze plots berichtjes van A. die dingen weet die alleen Alison kan geweten hebben en dreigt deze openbaar te maken. De meisjes moeten A. proberen te stoppen, maar dat is moeilijk als je niet weet wie het is!

De serie

De serie loopt niet helemaal gelijk met de boeken (zoals bij elke op boeken gebaseerde film of serie). In België kan je deze serie bekijken op VijfTV, 's zaterdags om 18.30.

Mijn mening

Ik vond de boeken super, maar aangezien het vaak zo lang duurt tot ze in België uitkomen, vergeet ik vaak wat ik als laatste gelezen heb en moet ik het laatste boek terug opnieuw lezen.

Ook over de serie is er een minpuntje: het is vaak langdradig. Van mij zou er wel wat meer mogen gebeuren in een aflevering.

Kennen jullie Pretty Little Liars?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten