zaterdag 28 juli 2012

IJskoffie

Een van de dingen waarom ik zo van de zomer hou, is het feit dat ze in de zomer overal ijskoffie verkopen. Vooral die van de Hema vind ik ontzettend lekker, maar de frappuchino's van de Starbucks zijn natuurlijk ook niet mis. Omdat ik geen Hema of Starbucks tegenover m'n huis heb helaas, ben ik op zoek gegaan naar een simpel recept om ijskoffie te maken. Er zijn een heleboel recepten op internet te vinden, waarbij soms echt de meest onmogelijke ingrediƫnten worden gebruikt. Ik heb van de week echter een recept gevonden dat heel makkelijk is en ook nog eens heel erg lekker!




 Wat heb je nodig? (voor 2 ijskoffie)
  • Een blender
  • 12 IJsblokjes
  • 2 zakjes oploskoffie
  • 4 eetlepels suiker
  • 1 glas melk (gebruik hetzelfde glas als waar je de ijskoffie in gaat serveren) 
  • Eventueel slagroom en/of koffiesiroop
Hoe maak je het?
Je doet de ijsblokjes, oploskoffie, suiker en de melk in de blender en zet die aan totdat de ijsblokjes helemaal gemalen zijn. Vervolgens schenk je het in een glas. Dat is je ijskoffie. Je kunt er nog een toef slagroom op doen, of twee eetlepels van een koffiesiroop bij doen (te koop bij de c1000). Ik gebruik vaak caramelsiroop en doe dan over de slagroom caramelstroop van de bakafdeling, dan heb je een soort caramel frapuchino. Je kunt de melk uiteraard ook vervangen door magere melk of door sojamelk. Zet er een rietje in en daar is je niet-zo-heel-erg-super-de-luxe-maar-wel-hele-lekkere ijskoffie!

Liefs,
Deborah 

4 opmerkingen:

  1. Ik vind ijskoffie ook echt heerlijk! Ik heb altijd een pot poeder in huis van de Lidl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleine tip, ze hebben ook starbucks ijskoffie bij mijn werk, in de Vomar.
    Echt heerlijk, helemaal als het zo warm is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de Albert Heijn ook, superlekker!

      Verwijderen
    2. En bij de C1000 heb je die ook :) Ik vind deze variant alleen een stuk lekkerder dan die bekertjes!

      Verwijderen