vrijdag 27 juli 2012

Skinny Blueberry Muffins

Als je bij Starbucks komt, staat de toonbank vol met muffins en andere lekkere dingen. Eén probleempje: Starbucks is redelijk duur. Toen ik op Girlscene het recept voor de Skinny Blueberry Muffins zag staan, heb ik deze thuis zelf geprobeerd. Helaas had ik er wat veel blueberry's in gedaan en daarom zijn mijn cakejes niet genoeg gerezen (en zien ze er niet uit :D). Lees snel verder voor het recept!



Wat heb je nodig (voor 15 muffins)?
  •  375 gram bloem
  • 125 gram suiker
  • Een snuifje zout
  • 125 milliliter melk
  • 2 eetlepels appelmoes
  • 40 gram gesmolten boter of margarine
  • 2 eiwitten
  • 150 gram bosbessen
  • (eventueel nog 1 eetlepel bakpoeder, maar dit heb ik weggelaten)

Hoe begin je eraan?

Verwarm de oven eerst voor op 220 graden. Neem een beslagkom en meng de bloem, suiker, boter, zout en eventueel bakpoeder. Meng in een andere kom de melk, appelmoes en eiwitten. Giet het laatste mengsel in een andere kom en meng de bosbessen erdoor (niet te veel, anders krijg je cakejes zoals ik).
Verdeel het beslag over de cakevormpjes en bak ze ongeveer 30 minuten.


Smakelijk en veel liefs,
Justine x

1 opmerking:

  1. Ik eet zelf geen bosbessen, haha :) maar toch ziet het er lekker uit!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen